Denon AH-C50MA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AH-C50MA op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

vixducis 06-10-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

(aanvulling op eerdere review)

Na ze een paar maand gebruikt te hebben viel het me vooral op dat het belangrijk is dat je een goede afsluiting hebt tussen de oortjes en je oor om de beste geluidskwaliteit (vooral de bas dan) waar te kunnen nemen.

Ik hoopte dat de geluidskwaliteit in de positieve zin zou veranderen na burnin maar dat is helaas niet gebeurd.

Maar belangrijker: na een paar maanden heeft de kabel het, zoals dat heel vaak bij goedkope iem's gebeurt, begeven, het rechteroortje werkt niet meer dus zijn deze in de vuilbak beland. Een zeer korte levensduur toch wel.

vixducis 18-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Vormgeving

De IEMs zijn redelijk simpel vormgegeven in een plastic omhuizing. Eén deel ervan is heel glimmend plastic, het deel dat je voornamelijk buiten je oor ziet, is iets matter. De behuizing maakt een hoek van 45°, wat het éénvoudig maakt om het linker- en rechteroortje van elkaar te onderscheiden, en toch het draagcomfort niet vermindert. Het koord is behoorlijk dik, wat er meteen voor zorgt dat het niet snel in de war gaat. De plug zelf maakt een hoek van 90° en voelt behoorlijk duurzaam aan.

Draagcomfort

Er zitten 3 verschillende groottes van tips verpakt. Dit zorgt ervoor dat de meeste mensen een goede afsluiting zullen krijgen met deze oortjes, wat belangrijk is voor de optimale geluidskwaliteit te bekomen. De oortjes dienen niet heel diep in het oor aangebracht te worden (in vergelijking met bijvoorbeeld etymotics), wat voor een aangenaam gevoel zorgt. Het nadeel is echter wel dat de geluidsisolatie van buiten af niet geweldig is.

Geluidskwaliteit

De soundstage voor deze budget IEMs is zeker en vast behoorlijk te noemen. Ze komen breder over dan mijn ety HF5. De rest van het geluid is echter heel wat minder. De scheiding van instrumenten laat te wensen over. Bij drukke passages kan het geluid als één grote warboel overkomen. De lage tonen zijn OK, maar schieten een beetje tekort aan definitie. Het midden en het hoog kan soms wat schel overkomen en missen de sprankelendheid van duurdere oortjes.

Hoewel de beoordeling over de geluidskwaliteit hier niet al te best overkomt, is dit voor oortjes uit deze prijscategorie nog best wel te doen, ik heb vooral vergeleken met duurdere exemplaren.